Метајезик ишчашеног жанра: постдрамски текст Милене Марковић

Аутори

  • Вера Копицл СШ „Светозар Милетић“, Нови Сад

DOI:

https://doi.org/10.18485/knjiz.2016.1.5

Кључне речи:

драмски текст, декодирање жанра, постфеминизам, метатекстуалност, перформатив

Сажетак

Савремена српска драма обележена је у великој мери женским ауторским сензибилитетом, што не показује само присутност имена као што су Биљана Србљановић, Милена Марковић, Маја Пелевић, Милена Богавац итд., него и сама промена дискурса и форме драмског текста. Ове промене највидљивије су управо у драмама Милене Марковић: од фрагментарности до лиризма, од егзибиционизма перформанаса у телу класичног драмског патоса до кабареа историјске драме. Феминистичка теорија, критика и филозофија, а нарочито утопијски идеализам и радикални језик сајберфеминисткиња (Дона Харавеј), као и храброст преиспитивања граница сопствених теоријских постулата постфеминисткиња (Џудит Батлер), у овом тексту су платформа дијалога с текстовима Милене Марковић.

Downloads

Објављено

2023-12-30

Како цитирати

Копицл, В. (2023). Метајезик ишчашеног жанра: постдрамски текст Милене Марковић. Књиженство, часопис за студије књижевности, рода и културе, 6(6). https://doi.org/10.18485/knjiz.2016.1.5

Bрој часописа

Секција

Женска књижевност и култура