Амерички круг тема Јелене Ј. Димитријевић у настави

Аутори

  • Софија Матић University of Belgrade, Faculty of Philology , Универзитет у Београду, Филолошки факултет , Univerzitet u Beogradu, Filološki fakultet

DOI:

https://doi.org/10.18485/knjiz.2020.10.10.1

Кључне речи:

Јелена Ј. Димитријевић, модернизам, методика наставе, српски језик, српска књижевност, гинокритика

Апстракт

У раду се осветљавају методичке погодности које се остварују изучавањем дела из америчког круга тема Јелене Ј. Димитријевић у настави. Анализа репрезентативних реформисаних наставних планова и програма показује да су они прогресивни у теоријским формулацијама, али не и у самој садржини. У раду се образлажу образовни исходи, стандарди, компетенције, наставни циљеви, методе и принципи који се могу реализовати у школској интерпретацији дела Јелене Димитријевић. Преиспитују се методичке радње (мотивисање, тумачење и локализовање) и корелације које се користе у наставном проучавању дела српске модернисткиње. Напослетку се даје методички предлог истраживачких задатака и динамике интерпретације приповетке „Американка“.

Референце

Downloads

Објављено

2023-12-30

Број часописа

Рубрика

Женска књижевност и култура

Како цитирати

Амерички круг тема Јелене Ј. Димитријевић у настави. (2023). Књиженство, часопис за студије књижевности, рода и културе, 10(10). https://doi.org/10.18485/knjiz.2020.10.10.1