Уметница и њена муза: од женских тела ка женским идентитетима (Дракулић, Башић, Хасанбеговић, Басташић)

Аутори

  • Ингеборг Јандл University of Vienna, Faculty of Philological and Cultural Studies - Department of Slavonic Studies , Универзитет у Бечу, Факултет за филологију и студије културе - Катедра за словенске студије , Univerzitet u Beču, Fakultet za filologiju i studije kulture - Katedra za slovenske studije

DOI:

https://doi.org/10.18485/knjiz.2021.11.11.5

Кључне речи:

женски идентитети, уметнички идентитет, концепти музе, субверзивно писање

Апстракт

Овај текст испитује грађење уметничког идентитета кроз призму текстова женских аутора 21. века. Узимајући у обзир античке и модерне конструкције односа између ствараоца и музе, чланак се у првој линији бави феминистичким стратегијама идеалног јединства, вековима обликованим унутар патријархалног контекста стваралаштва. Славенка Дракулић, Адиса Башић, Дијала Хасанбеговић и Лана Басташић користе се различитим субверзивним стратегијама како би испитале и измениле оквире задате тим контекстом. У овој анализи можемо поћи од тешкоћа са којима се еманципована модерна муза сусреће у настојању да буде препозната као самостална уметница. У одабраним књижевним текстовима видимо активније деловање које подразумева преокретање традиционалних родних улога у љубавним односима, или књижевни обрачун са мушким колегама-профитерима са литерарне сцене. Имајући у виду да идеал односа између музе и ствараоца, то јест, између инспирације и креације, не треба бити нарушен, још једно питање које се отвара јесте и то у којој мери је укидање или проширивање ове конструкције оправдано.

Референце

Објављено

2023-12-30

Број часописа

Рубрика

Женска књижевност и култура

Како цитирати

Уметница и њена муза: од женских тела ка женским идентитетима (Дракулић, Башић, Хасанбеговић, Басташић). (2023). Књиженство, часопис за студије књижевности, рода и културе, 11(11). https://doi.org/10.18485/knjiz.2021.11.11.5