Жена и свет (1925–1941) између модерне и нове жене: амбиваленција илустрованог женског (модног) магазина

Аутори

  • Станислава Бараћ Институт за књижевност и уметност, Београд

Кључне речи:

Жена и свет (1925–1941), умерени грађански феминизам, модерна жена, нова жена, значењска амбиваленција

Сажетак

Позиционирајући место илустрованог магазина Жена и свет (1925–1941) у оквирe феминистичке контрајавности формиране у Краљевини Срба, Хрвата и Словенаца / Југославији (1919–1941), циљ рада је да на његовом примеру укаже на постојање амбиваленције у третману женске еманципације: амбиваленције која је карактеристична како за идеологију умереног грађанског феминизма и гласила која су израз и агенс те идеологије, тако и за њихову средишњу идентитетску конструкцију: идеологему модерне жене. Уз то, чињеница да је у питању илустровани магазин, у коме визуелни материјал има подједанку важност као и вербални текст а насловна страна игра улогу најповлашћенијег женског портрета – истакнутог еманципаторског жанра епохе, интертекстуални односи у магазину се додатно усложњавају. Тиме се и увећавају могућности за амбивалентна кодирања и декодирања часописних значења.

Downloads

Објављено

2023-12-30

Како цитирати

Бараћ, С. (2023). Жена и свет (1925–1941) између модерне и нове жене: амбиваленција илустрованог женског (модног) магазина. Књиженство, часопис за студије књижевности, рода и културе, 4(4). преузето од https://journal.knjizenstvo.rs/index.php/knjizenstvo/article/view/344

Bрој часописа

Секција

Женска књижевност и култура