Feminizam, popularni feminizam i (feministička) popularna kultura
DOI:
https://doi.org/10.18485/knjiz.2019.9.9.9Ključne reči:
feminizam, treći talas feminizma, postfeminizam, tržišni feminizam, popularna kultura, ženski časopisiApstrakt
Ovaj tekst nastoji da prouči vezu između feminizma i popularne kulture kroz analizu ključnih ideja iz tri knjige – Feminism and Pop Culture, We Were Feminists Once (From Riot Grrrl to Cover Girl®, The Buying and Selling of a Political Movement) Endi Cajsler i Cosmopolitika Maše Grdešić. Obe autorke ističu značaj proučavanja popularne kulture iz feminističkog ugla u kontekstu savremenog potrošačkog društva, naglašavajući potrebu za feminističkom intervencijom u postojeće oblike popularne kulture. Shodno tome, težište analize postavlja se na međusobni odnos feminizma i različitih oblika popularne kulture i popularnokulturnih praksi. Pored istorijskog osvrta na razvoj odnosa između popularne kulture i feminizma, ispituju se i različiti vidovi feminizma nastali pod okriljem trećeg talasa, a koji pogoduju kapitalističkim zahtevima savremenog doba – tržišni feminizam, feminizam izbora i selebriti feminizam. Ti hibridni oblici feminizma dobro ilustruju komodifikaciju feminizma i aproprijaciju feminističkog rečnika, koji se izučavaju i u ovom radu.