Metajezik iščašenog žanra: postdramski tekst Milene Marković

Autori

  • Vera Kopicl SŠ „Svetozar Miletić“, Novi Sad

DOI:

https://doi.org/10.18485/knjiz.2016.1.5

Ključne reči:

dramski tekst, dekodiranje žanra, postfeminizam, metatekstualnost, performativ

Apstrakt

Savremena srpska drama obeležena je u velikoj meri ženskim autorskim senzibilitetom, što ne pokazuje samo prisutnost imena kao što su Biljana Srbljanović, Milena Marković, Maja Pelević, Milena Bogavac itd., nego i sama promena diskursa i forme dramskog teksta. Ove promene najvidljivije su upravo u dramama Milene Marković: od fragmentarnosti do lirizma, od egzibicionizma performanasa u telu klasičnog dramskog patosa do kabarea istorijske drame. Feministička teorija, kritika i filozofija, a naročito utopijski idealizam i radikalni jezik sajberfeministkinja (Dona Haravej), kao i hrabrost preispitivanja granica sopstvenih teorijskih postulata postfeministkinja (Džudit Batler), u ovom tekstu su platforma dijaloga s tekstovima Milene Marković.

Objavljeno

2023-12-30

Kako citirati

Kopicl, V. (2023). Metajezik iščašenog žanra: postdramski tekst Milene Marković. Knjiženstvo, časopis Za Studije književnosti, Roda I Kulture, 6(6). https://doi.org/10.18485/knjiz.2016.1.5