Američki krug tema Jelene J. Dimitrijević
DOI:
https://doi.org/10.18485/knjiz.2020.10.10.1Ključne reči:
Jelena J. Dimitrijević, modernizam, metodika nastave, srpski jezik, srpska književnost, ginokritikaApstrakt
U radu se osvetljavaju metodičke pogodnosti koje se ostvaruju izučavanjem dela iz američkog kruga tema Jelene J. Dimitrijević u nastavi. Analiza reprezentativnih reformisanih nastavnih planova i programa pokazuje da su oni progresivni u teorijskim formulacijama, ali ne i u samoj sadržini. U radu se obrazlažu obrazovni ishodi, standardi, kompetencije, nastavni ciljevi, metode i principi koji se mogu realizovati u školskoj interpretaciji dela Jelene Dimitrijević. Preispituju se metodičke radnje (motivisanje, tumačenje i lokalizovanje) i korelacije koje se koriste u nastavnom proučavanju dela srpske modernistkinje. Naposletku se daje metodički predlog istraživačkih zadataka i dinamike interpretacije pripovetke „Amerikanka“.