Od štampe srca do štampe novčanika: savremeni ženski časopisi

Autori

  • Neda Todorović Univerzitet u Beogradu, Fakultet političkih nauka

Ključne reči:

„ženska štampa“, kultura ženstvenosti, kultura potrošnje

Apstrakt

Dok je u studiji Ženska štampa i kultura ženstvenosti, u kojoj je analizirana ženska štampa u Srbiji od 1960-1986. godine, konstatovano da je „štampa srca“ medij „kulture ženstvenosti“, koji podržava tradicionalnu predstavu o ženi i „ženskoj prirodi“, komparativna analiza pet savremenih ženskih listova na slučajnom uzorku jul-oktobar 2012. godine, ukazuje na njenu naglašenu orijentaciju na potrošnju, kao glavnu temu i na junakinju potrošnje - „šopingholičarku“. U Srbiji danas dominiraju dve vrste štampe za žene: luksuzni, licencni, u našim uslovima skupi, relativno niskotiražni glossy časopisi čijim sadržajem dominira Nj.V. oglas, i jeftina, popularna, ponekad licencna štampa za žene sa dominantnim sadržajima praktično-savetodavne orijentacije. Sve ređi, tradicionalni, domaći „ženski“ listovi opšteg tipa teško preživljavaju konkurenciju.

Objavljeno

2023-12-30

Kako citirati

Todorović, N. (2023). Od štampe srca do štampe novčanika: savremeni ženski časopisi. Knjiženstvo, časopis Za Studije književnosti, Roda I Kulture, 2(2). преузето од https://journal.knjizenstvo.rs/index.php/knjizenstvo/article/view/384