Извођење новог теоријског оквира за читање поезије Данице Марковић у дискурсима српске историје књижевности

Аутори

  • Дубравка Ђурић Универзитет Сингидунум у Београду, Факултет за медије и комуникације

Кључне речи:

модерна, мушка песничка култура, периферни књижевни систем, род, женски модернизам

Сажетак

Намера ми је да у овом тексту контекстуализујем поезију Данице Марковић као ауторке која je делoвaлa у оквирима доманантне мушке песничке формације. То ћу учинити бавећи се дискурсима српске историје књижевности, конструисањем нових интерпретативних оквира за њихово читање. Поћи ћу од тезе да је је симптом модернизације и извођења периферног националног књижевног поља успостављање аутономије књижевности. Српску модерну ћу, зато, дефинисати као малу, периферну европску књижевну културу која тежи да развије аутономију књижевних пракси и тиме националног књижевног поља. У том сегменту реферираћу на текстове Предрага Палавестре и Јована Деретића. Затим ћу се усредсредити на феминистички оријентисане интерпретације Биљане Дојчиновић и Магдалене Кох које се тичу поезије Данице Марковић. Анализирајући интерпретацију Радомира Константиновића, заговараћу тезу да је ова ауторка артикулисала женско лирско ја у својој поезији, користећи стратегије и тактике доминантно мушке модернистичке песничке културе у којој је партиципирала. 

Downloads

Објављено

2023-12-30

Како цитирати

Ђурић, Д. (2023). Извођење новог теоријског оквира за читање поезије Данице Марковић у дискурсима српске историје књижевности. Књиженство, часопис за студије књижевности, рода и културе, 1(1). преузето од https://journal.knjizenstvo.rs/index.php/knjizenstvo/article/view/429

Bрој часописа

Секција

Женска књижевност и култура