Ling Šuhua ‒ budoarska spisateljica ili feministkinja?

Autori

  • Teodora Todorić Milićević Univerzitet u Beogradu, Filološki fakultet

DOI:

https://doi.org/10.18485/knjiz.2019.9.9.7

Ključne reči:

Ling Šuhua, Virdžinija Vulf, ženska književnost, postkolonijalna teorija, feministička teorij, Praznično veče, Drevne melodije

Apstrakt

Ovaj rad nastoji da opiše kako je Ling Šuhua (凌叔华, 1900‒1990) gradila književnu karijeru kao feministička autorka u sredinama u kojima je to bilo teško postići, kao i da ukaže na strategije koje je koristila da to ostvari. Umesto da se otvoreno suprotstavi patrijarhatu i tradiciji, Ling Šuhua je pisala priče stilom karakterističnim za klasičnu kinesku književnost, nepopularnu među autorima i književnim kritičarima u njeno doba zbog pokušaja da se sasvim raskine s tradicijom, ali je istovremeno imala kritički odnos prema manama tradicionalnog, patrijarhalnog društva. Na taj način, izašla je u susret očekivanjima sredine, odnosno pisala je kao učena dama iz visoke klase, ali je ostvarila i svoju nameru da piše u ime nečujnih ženskih glasova u Kini. S druge strane, autobiografiju Drevne melodije (Ancient Melodies), napisala je na engleskom jeziku i objavila u Velikoj Britaniji na podsticaj Virdžinije Vulf (Virginia Woolf, 1882‒1941). Jezik koji je tu upotrebila i način na koji je prikazala svoje detinjstvo pokazuju da je Ling Šuhua pristala da egzotizuje sebe da bi se dopala engleskoj publici i probila na strano tržište, ali je u isto vreme predstavila svoje feminističke stavove u još jednom pokušaju da bude shvaćena kao feministička autorka, ovaj put u stranoj zemlji.

Objavljeno

2023-12-30

Kako citirati

Todorić Milićević, T. (2023). Ling Šuhua ‒ budoarska spisateljica ili feministkinja?. Knjiženstvo, časopis Za Studije književnosti, Roda I Kulture, 9(9). https://doi.org/10.18485/knjiz.2019.9.9.7